Back to top

Promoting the circular economy among urban youth through the EELISA digital credential and badges system: The CIRCULAR IN PLAY Project.

Histórico de articulos

Imge Akcakaya Waite, Antonia Pacios Álvarez, Justo García Navarro (2023). Promoting the circular economy among urban youth through the EELISA digital credential and badges system: The CIRCULAR IN PLAY Project.  Promoción de la economía circular entre los jóvenes a través del sistema de credenciales e insignias digitales EELISA: El proyecto CIRCULAR IN PLAY,  en Sein-Echaluce Lacleta, M.L., Fidalgo Blanco, A. & García-Peñalvo, F.J. (2023). Innovación educativa en los tiempos de la inteligencia artificial. Actas del VII Congreso Internacional  sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación. CINAIC 2023 (18-20 de Octubre de 2023, Madrid, España).  Zaragoza. Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza. ISBN: 978-84-18321-92-4. DOI 10.26754/uz.978-84-18321-92-4,  pag 120-123 https://zaguan.unizar.es/record/127848

Resumen:
"Siguiendo la premisa de que la sostenibilidad y la economía circular se están convirtiendo en tendencia entre las comunidades urbanas, los jóvenes y, por tanto, la educación superior, este estudio investiga el sistema de reconocimiento de actividades de la Universidad Europea EELISA, diseñado para animar a los estudiantes de universidades técnicas a fomentar un pensamiento y un comportamiento impulsados por la sostenibilidad. Analiza concretamente el marco de reconocimiento de credenciales digitales en el proyecto CIRCULAR IN PLAY desarrollado por la Comunidad Circular EELISA. Tras presentar el marco de EELISA y su sistema de credenciales, se presenta el proyecto, cómo vincula las diferentes actividades de aprendizaje con los objetivos de aprendizaje de los ODS específicos y los niveles de impacto esperados de EELISA; sigue un análisis crítico para revelar las implicaciones y recomendaciones hacia una mayor promoción de la circularidad y la sostenibilidad entre los jóvenes en educación superior."

Abstract:
"Building on the premise that sustainability and the circular economy are increasingly becoming a prospect in urban communities and among youth and thus higher education, this study investigates the novel educational activity recognition system of the EELISA European University, which is designed to encourage students from technical universities in and outside Europe to adopt sustainability-driven attitudes and behavior. More specifically, it examines the digital badges recognition framework in the recent case of the CIRCULAR IN PLAY project conducted by the Circular EELISA Community’s international and interdisciplinary university collaboration. After an introduction of the EELISA framework and its badge system, the case project is examined in terms of how it links different learning activities to the learning objectives of specific Sustainable Development Goals and expected EELISA impact levels, followed by a critical analysis of implications and recommendations for further promoting circularity and sustainability among youth through international higher education alliances and networks."

The CIRCULAR IN PLAY project was funded by the first EELISA Call for Joint inter-institutional Activities in Communities. The authors would like to thank the Circular EELISA Community, the participating academics, and the the workshop participants, all of whom made this study possible.

Acceso al artículo completo en Zaguan
Volver a "Artículos PDI"

Imagen de portada: